Tipărire

 

Vă invităm la Conferinţa internaţională Educaţia omului integral care va avea loc  luni, 28 martie, ora 18,30 la Sala Studio a Universităţii Spiru Haret din str. Ion Ghica nr, 13, parter.                                                                                  

Conferinţa se desfăşoară în cadrul Proiectului de cercetare Universitate şi Spiritualitate şi este organizată în parteneriat de:

Universitatea Spiru Haret, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei,

Hermitage. Urban public hub

TvH

Comitet ştiinţific:

Prof. univ. dr. Petru Lisievici

Prof. univ. dr. Laura Goran

Conf. univ. dr. Beatrice Manu

Claudia Damoc - Managing Director Hermitage. Urban spiritual hub.

Prof. univ. dr. Matei Georgescu

Comitet de organizare:

Claudia Damoc - Managing Director Hermitage. Urban spiritual hub.

Asist. Univ. drd. Amina Pîrvescu

Asist. Univ. drd. Victoria Stan

Prof. univ. dr. Matei Georgescu

Parteneri:

Editura Herald, Aletheia Association, Seeds for Happiness, Institutul Central de Cercetare, Opinia Naţională, Familie Sănătoasă, Minune Mică, Fundaţia Floarea Vieţii, Libris, Adelton Academic Publishers, Pachamama.

Argument

Sistemul educațional universitar vestic își are rădăcinile în educația omului ca întreg sau integral. Privind înapoi în timp, acest tip de educatie se regăsește în bazele sistemului filosofic din Grecia, în modelul tutorial britanic, în cel universitar german, precum și în viziunea artelor liberale din universitățile și școlile americane.

Elementele de bază avute în vedere în clădirea unui caracter integru, împreună cu elementele tradiționale religioase și fraternitățile, și-au avut partea lor de influență. Fără îndoială, educația are acum tendința de a se mula pe țelurile economice și reflectă din ce în ce mai mult o separare între minte și corp – „stafia din mașină” cum o numea Gilbert Ryle, o fracționare a individului de spiritul său, între mintea și inima sa. Este o fragmentare endemică a societății moderne în care trăim.

Educația contemplativă pe de altă parte, inspirată din practicile și modul de gândire din Est, reiterează posibilitatea procesului educațional integrat, în care nu se pune accentul doar pe acumularea de cunoștințe. Dincolo de aceasta, procesul de învățare este important și este bazat pe cultivarea experienței directe din momentul prezent. Această abordare nu exclude asimilarea de cunoștințe, logica sau stimularea mentală, însă nu se bazează exclusiv pe acestea.

Baza educației integrate o constituie educarea inimii. Aceasta este o cale de perfecționare a omului având în vedere ansamblul general al existenței, viața cu întreg ei spectrul de experiențe. Două exemple excepționale în acest sens, sunt Mozart și Einstein, care au servit umanitatea prin talentul lor individual. Educaţia omului ca întreg pornește de la ideea ca fiecare posedă un talent unic, anumite abilități distincte. Calea prin care se face educația completă, include practic scoaterea la iveală a măreției fiecăruia, cu ajutorul unor unelte și discipline specifice, care se relevă ca răspuns la situațiile și stările mentale concrete ale individului.

Îi invităm la întâlnirea cu Bill Karelis, pe toți cei interesați de aceste posibilități noi care se pot crea pe terenul mereu fertil, al educării omului ca întreg.

Education of the Whole Person

Our Western university educational system has roots in the education of the whole person, going back to the Greek philosophers, the tutorial model at the British and German universities, and the liberal arts vision at American universities and secondary schools.

The principle of upright character (associated with the religious traditions, as well as fraternities) and athletics also have played their part. Nonetheless, education tends to be shaped around economic goals and to reflect the split between the mind and the body ('the ghost in the machine,' as Gilbert Ryle described it), between the person and the spirit, and between the mind and the heart-fragmentation endemic to modern society.

Contemplative education, inspired by Eastern thinking and practices, has reintroduced the possibility of an integrated educational process, where it is not only the acquisition of knowledge that is sought. Beyond book learning, the process itself becomes the point, based in cultivation of the present moment of direct experience. This approach does not exclude science, logic and foremost sharpening of the mind, but it does not rely solely on scholastic training.

Cultivation of the heart, in the sense of a path of individual development for the sake of others--in other words, bigger thinking altogether, whole life experience--is the deeper basis. To take exceptional examples, Mozart and Einstein served humanity through the peak of individual genius. The education ofthe whole person is founded in the reality that each person possesses individual genius of one kind or another. Bringing out that brilliance is the modus operandi of such an educational path, through a variety of skillful means and disciplines, which arise in response to individual states of minds and situations. In this conference Mr. Karelis will seek to spark discussion of the fertile possibilities that await in this broad field.

 

poster conferin 28 martie